**"Ortodoxia este flacăra unei lumânări,iar restul..... sânt fluturii ce vin la flacără şi se ard şi cad jos"** **"Cine fuge de lumină se prăbuşeşte în întuneric;iar cei ce fug de adevăr,dau peste satana,tatăl minciunilor."** "Daca Dumnezeu nu exista si tu nu crezi in El, nu pierzi nimic. Dar daca Dumnezeu exista si tu nu crezi in El, ai pierdut totul."
joi, 4 iulie 2019
CLOPOTUL
– Ai aflat, bunicule? De acum înainte magazinele se vor deschide și în Duminici. – Ce spui, copilul meu?, a spus moșul Dimitrie, ațintindu-și cu nedumerire și mirare ochii săi încețoșati de ani asupra nepotului său. – Da, bunicule, este hotărârea ministrului. – Ce mai este și asta? Dar pentru ce? Ai aflat? Cum i-a venit să scoată o astfel de hotărâre? – Este lege a statului, bunicule! În unele Duminici din an magazinele pot rămâne deschise, ca să meargă oamenii să cumpere. – Adică vrei să spui că va bate clopotul dimineața și lumea va ieși în piață? – Ei, cam așa. Bătrânul a clătinat mâhnit din cap. Și-a coborât privirea sa obosită, a rămas pentru puțin gânditor, apoi, fără să și-o ridice, a spus ca pentru sine: – Nu mergem bine. V-o spun eu. Ne va pierde Dumnezeu. Apoi și-a adâncit și mai mult capul în piept. – Bunicule, îți aduci aminte… – l-a scos nepotul din visarea sa melancolică. Îți aduci aminte când veneau zilele de Paști în sat, atunci când eram la școala generală, și alergam cu ceilalți copii să tragem clopotul de doliul toată ziua de Vineri, iar apoi la Înviere… Ce frumos era atunci! Ei, îți aduci aminte? – Ah, bunul meu copil, tu numai aceasta îți aduci aminte? E firesc, pentru că te-ai născut la oraș și de aceea nu știi ce înseamnă sunetul clopotului. Pentru noi cei de la sat știi ce era clopotul în vremea aceea? Toată viața noastră cu clopotul se scurgea. Bucurie, nuntă, sărbătoare, mâhnire și doliu, primejdie, foc, adunare în piața satului, toate cu clopotul erau anunțate. Cu clopotul bisericii. Înțelegi ce înseamnă asta? Biserica era mama noastră, iar clopotul glasul ei. Așa o simțeam, copilul meu. Vorbea glasul ei. M-ai înțeles? Vorbea… Iată că acum mi-a venit în minte și Panais… – Cine, bunicule? – Știi ce minune s-a făcut cu acest om, voinicul meu, cu clopotul? Și acum îmi aduc aminte de cuvintele lui, când ne povestea în piața satului… Panais a fost un om înfricoșător, o adevărată sălbăticiune. Nedus la biserică și netămâiat. Era cioban sus în munte și se ocupa cu stânele toată vremea. De ani întregi piciorul lui nu călcase în biserică. „Nu calc eu în magazinul popii”, spunea el. Nu știu, ceva se vede că avusese mai demult, vreo neînțelegere… Și nici pe lângă biserică nu voia să treacă, nici o cruce nu făcea, binecuvântatul. Nedus la biserică și neîmpărtășit ani de zile, copilul meu. I se sălbăticise fața și de societate se separase, ca – ce să spun? – ca un afurisit acolo sus pe munte, la stâne… Pe acest Panais l-am văzut într-o zi în biserică. Ne uitam toți unul la altul și ne întrebam ce-o fi pățit Panais. Cu capul plecat, nebărbierit, nespălat, a stat toată Liturghia, apoi a plecat ca vânat de cineva. A doua Duminică la fel, a treia tot așa, Panais primul la biserică. Chipul său i se îmblânzise. Multă vreme nu a vorbit. Știi ce înseamnă, nici o vorbă? După mai multă vreme ne-a întâlnit în centrul satului. L-am chemat la o cafea și atunci acela ne-a spus totul. – Ce a spus, bunicule? – Și acum îmi aduc aminte cuvintele lui: „Ce-a fost ceea ce s-a petrecut cu mine, măi băieți? Nu pot să pricep. Oare puteți voi să-mi explicați? Eram, știți, acolo sus și pășteam oile. Se înserase și peste puțin aveam să bag oile în stână. Am stat un pic pe iarbă, așa proaspătă cum era. Vezi, era luna aprilie. Sufla continuu maistralul . Și pe morți îi învie acesta, o astfel de suflare are. Așa de mult mă liniștea acest vântuleț, încât nu mai voiam să mă ridic de acolo. Și atunci a fost… A venit în urechile mele clopotul. Clopotul Sfântului Gheorghie de aici de la biserică. Nu cumva prima dată l-am auzit? Nu sună în fiecare zi? Ei, vă spun, prima dată l-am auzit. Adică, cum să v-o spun? A sunat înlăuntrul meu. Ai înțeles? Am sărit în sus. «Pentru mine bate clopotul», am spus. Am simțit acest lucru. Ai înțeles? Și îndată, ca – ce să spun? -, ca tămâia să-mi vină. Am pățit-o, îți spun. Mi-au dat lacrimile. «Pentru mine bate clopotul – spuneam -, pentru mine». Iată, asta am pățit. Acum tu poți să-mi explici?”. Acestea le-a spus Panais. Și atunci, copilul meu drag, s-a ridicat cel mai bătrân, a stat în mijlocul nostru și a dat tâlcuirea: „Acesta, sătenilor, nu este un lucru la întâmplare. Panais, acesta nu a fost glasul clopotului, ci a fost glasul lui Dumnezeu. Ai înțeles? Cu glasul clopotului ți-a vorbit Dumnezeu. Dumnezeu ți-a dat un semn, ca să te bage în biserică. Tu cum fluieri și bagi oile în stână? Așa și Dumnezeu. Și ai prin noima, Panais! Ai prins-o. Și acum nu mai ești nedus la biserică și neîmpărtășit. Ai înțeles? Asta a fost”. Asta a fost, dragul meu. Clopotul. Și acum îmi spui că va suna clopotul Duminică dimineață și lumea va ieși în piață pentru cumpărături. Ah, ne va pierde Dumnezeu, copilul meu. Ce să spun, nu știu…
sâmbătă, 15 iunie 2019
ONUFRIE, COPILUL PENTRU CARE PRUNCUL IISUS HRISTOS A IEȘIT DIN ICOANĂ SĂ-I VORBEASCĂ
Există o întâmplare minunată în viaţa Sfântului Onufrie, pe care Biserica îl prăznuieşte la 12 iunie: mic de vârstă fiind, a intrat într-o mănăstire, unde a rămas neсunoscut. Când s-a mărit, el a plecat în pustie, unde a rămas şaizeci de ani, fără să vadă chip de om. Era gol, doar întreg trupul său era acoperit de barba lui lungă care ajungea până la pământ şi de păru-i care-i crescuse pe tot corpul. El a fost descoperit de sfântul Pafnutie căruia i-a povestit viaţa lui sfântă din pustie. Când era de 5-6 ani şi trăia la mănăstire, i s-au întâmplat următoarele: Mic cum era, mânca mai des ca alţi părinţi. Când îi era foame, fugea la părintele bucătar şi-i cerea pâine, măsline, fructe ...
Odată, însă, acesta a observat că Onufrie cerea mai des pâine şi dispărea ...
– Hrăneşte, poate, vreun pui de animal, se gândea bucătarul.
Aceasta a ţinut timp de o săptămână.
– Mă duc să văd unde duce ceea ce-i dau, şi-a zis, călugărul.
Într-adevăr l-a urmărit şi l-a văzut intrând în biserica mănăstirii şi închizând uşa în urma lui. A fugit repede la fereastră şi când s-a uitat, mai să-i sară ochii din cap: copilul vorbea cu Pruncul Iisus Care se găsea în îmbrăţişarea Maicii Sale, în icoana de la catapeteasmă.
– Ţi-am adus şi astăzi pânică, îi zicea lui Hristos, pentru că nu Te hrăneşte nimeni, nici mama Ta chiar !
A întins mânuţa şi i-a dat o felie de pâine. Pruncul Iisus a luat-o şi imediat a dispărut în icoană.
Bucătarul, uluit şi înspăimântat, a fugit la egumen şi i-a povestit ce s-a întâmplat. Acela a poruncit să nu mai dea deloc pâine copilului, oricât de mult ar cere, şi să-i spună : Mergi şi cere pâine de la Pruncul pe care l-ai hrănit până ieri !
În ziua următoare, micuţul Onufrie, văzând că nu mai primeşte pâine şi este trimis la Pruncul divin, a alergat imediat la biserică înaintea icoanei lui Iisus şi a zis:
– Hristosule, nu-mi mai dau pâinică să-ţi aduc şi mi-au zis ca să-mi dai Tu mie. Dar de unde să ai Tu pâine, nu ştiu ! Şi o minune ... ! Pruncul Iisus din braţele mamei Sale a întins mâna şi i-a dat o pâine atât de mare încât nu putea s-o ridice: Mirosea aşa de tare încât aroma ei cerească s-a răspândit în toată biserica, în mănăstire şi în locurile din jur. Uimiţi şi minunaţi, călugării l-au văzut pe Onufrie cel de cinci ani ieşind afară cu o pâine uriaşă, ostenindu-se tare ca s-o ducă. Doi călugări au alergat ca să-l ajute, dar era, într-adevăr, neobişnuit de grea. Au mâncat şi s-au săturat din ea multe zile, dar pânea cerească rămânea întreagă: era într-adevăr ceea ce Biserica ne vorbeşte la Sfânta Liturghie: «Cel ce Se mănâncă pururea şi niciodată nu se sfârşeşte.» De atunci fraţii aveau mare evlavie la micuţul Onufrie, pentru că ştiau că odată cu înaintarea în vârstă va creşte şi sfinţenia lui, lucru care şi s-a întâmplat.
Părintele Stefanos Anagnostopoulos
Extras din ”Explicarea Dumnezeiestii Liturghii”,
Editura Bizantina, 2005, pag. 251-252
– Hrăneşte, poate, vreun pui de animal, se gândea bucătarul.
Aceasta a ţinut timp de o săptămână.
– Mă duc să văd unde duce ceea ce-i dau, şi-a zis, călugărul.
Într-adevăr l-a urmărit şi l-a văzut intrând în biserica mănăstirii şi închizând uşa în urma lui. A fugit repede la fereastră şi când s-a uitat, mai să-i sară ochii din cap: copilul vorbea cu Pruncul Iisus Care se găsea în îmbrăţişarea Maicii Sale, în icoana de la catapeteasmă.
– Ţi-am adus şi astăzi pânică, îi zicea lui Hristos, pentru că nu Te hrăneşte nimeni, nici mama Ta chiar !
A întins mânuţa şi i-a dat o felie de pâine. Pruncul Iisus a luat-o şi imediat a dispărut în icoană.
Bucătarul, uluit şi înspăimântat, a fugit la egumen şi i-a povestit ce s-a întâmplat. Acela a poruncit să nu mai dea deloc pâine copilului, oricât de mult ar cere, şi să-i spună : Mergi şi cere pâine de la Pruncul pe care l-ai hrănit până ieri !
În ziua următoare, micuţul Onufrie, văzând că nu mai primeşte pâine şi este trimis la Pruncul divin, a alergat imediat la biserică înaintea icoanei lui Iisus şi a zis:
– Hristosule, nu-mi mai dau pâinică să-ţi aduc şi mi-au zis ca să-mi dai Tu mie. Dar de unde să ai Tu pâine, nu ştiu ! Şi o minune ... ! Pruncul Iisus din braţele mamei Sale a întins mâna şi i-a dat o pâine atât de mare încât nu putea s-o ridice: Mirosea aşa de tare încât aroma ei cerească s-a răspândit în toată biserica, în mănăstire şi în locurile din jur. Uimiţi şi minunaţi, călugării l-au văzut pe Onufrie cel de cinci ani ieşind afară cu o pâine uriaşă, ostenindu-se tare ca s-o ducă. Doi călugări au alergat ca să-l ajute, dar era, într-adevăr, neobişnuit de grea. Au mâncat şi s-au săturat din ea multe zile, dar pânea cerească rămânea întreagă: era într-adevăr ceea ce Biserica ne vorbeşte la Sfânta Liturghie: «Cel ce Se mănâncă pururea şi niciodată nu se sfârşeşte.» De atunci fraţii aveau mare evlavie la micuţul Onufrie, pentru că ştiau că odată cu înaintarea în vârstă va creşte şi sfinţenia lui, lucru care şi s-a întâmplat.
Părintele Stefanos Anagnostopoulos
Extras din ”Explicarea Dumnezeiestii Liturghii”,
Editura Bizantina, 2005, pag. 251-252
duminică, 26 mai 2019
O FEMEIE FRUMOASĂ CA O FLOARE DE NUFĂR, SAMARINEANCA ...

Samarineancă.
Străină de neam, nebăgată în seamă, ca o cârpă lepădată. Îşi ducea
viaţa umil, în păcatele ei. Cenuşăreasă a societăţii, iată că tocmai
asupra ei Se apleacă Fiul Tatălui ceresc: îi adusese haină de nuntă…
De la-nceput mi-a fost dragă femeia samarineancă.
Încă
de când am descoperit-o uimit în extraordinara relatare a Sfântului
Evanghelist Ioan. Căci Apostolul iubirii a ştiut, atent la suflarea
Duhului Sfânt, să surprindă esenţialul într-un om şi în epoca în care el
a trăit.
Omul era Femeia Samarineancă.
Epoca era a crucificării timpului însuşi în întâlnirea faţă către faţă a lui Dumnezeu cu făptura Sa, atât cât putea ea îndura.
Samarineanca era o femeie frumoasă.
Nu un portret fizic aflăm în relatarea Sfântului Ioan Teologul, ci unul moral.
Fără
a numi direct trăsăturile ei lăuntrice, evocă o personalitate
puternică, un om extrem de viu, portretizat prin actele sale, prin
atitudinea sa, prin cuvintele sale.
Sfântul
Evanghelist o aduce în scenă şi o lasă să ni se descopere. Şi ea ne
surprinde: nu ne-am fi aşteptat la o aşa profunzime în sufletul unei
femei simple, la o aşa trăire, la aşa preocupări duhovniceşti, la atâta
dor de Dumnezeu în inima unui om păcătos.
Dar „Dumnezeu
Şi-a ales pe cele nebune ale lumii, ca să ruşineze pe cei înţelepţi;
Dumnezeu Şi-a ales pe cele slabe ale lumii, ca să le ruşineze pe cele
tari; Dumnezeu Şi-a ales pe cele de neam jos ale lumii, pe cele nebăgate
în seamă, pe cele ce nu sunt, ca să nimicească pe cele ce sunt, Ca nici
un trup să nu se laude înaintea lui Dumnezeu.” (I Corinteni, 1; 27, 28, 29).
Înaintea Samarinencei, nu ne putem decât smeri: ce vas ales era sufletul ei răbdând asupră-şi învârtoşarea propriului trup!
La momentul întâlnirii ei cu Hristos, dincolo de zgura păcatului care îi acoperea viaţa, femeia aceasta avea o inimă de copil.
În
contrast cu fariseii, din pricina cărora Domnul tocmai lăsase Iudeea şi
Se ducea iarăşi în Galileea – căci ei auziseră “că Iisus face şi
botează mai mulţi ucenici decât Ioan” (In. 4; 1) şi erau plin de pizmă
în ascunsul inimii lor – femeia aceasta era lipsită de făţărnicie.
Ea n-a ascuns Străinului,
Care îi ceruse să bea, faptul că este samarineancă, ştiind că “Iudeii
nu au amestec cu Samarinenii” (In. 4; 9) şi exprimându-şi deschis
mirarea: “Cum Tu, care eşti iudeu, ceri să bei de la mine, care sunt
femeie samarineancă?” (In. 1; 9).
Dar
ea încă nu ştia că Cel Ce vorbea cu ea era Însuşi Mesia şi, socotindu-L
a fi un iudeu oarecare, ar fi putut căuta să nu se dea pe faţă, ştiind
că risca să fie dispreţuită.
Însă femeia şi-a asumat riscul, fiindcă iubea adevărul.
Şi Adevărul a iubit-o pe ea.
Fiindcă
ea nu doar că nu era făţarnică, era şi smerită. Şi era deschisă
unui dialog real. Şi comuniunii. Era lipsită de invidie şi de orice fel
de răutate.
Era
sinceră. Când îi cere Iisus să se ducă şi să-şi aducă bărbatul, ea
mărturiseşte: “Nu am bărbat”, ştiind că bărbatul pe care-l avea nu era
al ei. Iar când Domnul o vădeşte încă mai mult: “Bine ai zis că nu ai
bărbat, căci cinci bărbaţi ai avut şi cel pe care îl ai acum nu-ţi este
bărbat” (In. 4; 17, 18), ea nu tăgăduieşte, nu se mâhneşte, nu se
revoltă, ci constată abrupt: “Doamne, văd că Tu eşti prooroc” (In. 4,
19), descoperindu-şi nu doar sinceritatea, ci şi darul credinţei care
sălăşluia în ea. Fiindcă, de nimic îndoindu-se, ea Îi pune Domnului în
faţă adevăratele ei probleme, care erau majore, esenţiale, existenţiale.
Erau dilemele omului căutător de Dumnezeu chiar acolo, pe fundul
mocirlei în care zăcea, conştient de propria lui murdărie, lucid,
realist, necăutând a se îndreptăţi pe sine şi netemându-se a se înfăţişa
Creatorului său în toată goliciunea sa.
Femeia
aceasta face gestul pe care Dumnezeu îl aşteptase de la Adam după
căderea lui în neascultare şi pe care Adam nu l-a făcut.
Adam
a fugit, crezând că se poate ascunde de ochiul lui Dumnezeu, fiindcă
era ruşinat văzându-se golit de slava pe care o avusese de la El până
atunci.
Femeia samarineancă nu fuge.
Ea nu caută să-şi ascundă goliciunea sufletului pricinuită ei de vieţuirea în păcat şi nu caută să arunce vina asupra altcuiva.
Ea îşi mărturiseşte condiţia decăzută şi, în acelaşi timp, îşi afirmă cu tărie credinţa: Da,
Doamne, în adâncul păcatului m-am sălăşluit, dar… văd că Tu eşti
prooroc. Şi, dacă văd cu Tu eşti prooroc, eu pot să te întreb despre
cele după care inima mea însetează, fiindcă Tu poţi să-mi dai răspunsul,
oricât aş fi căzut eu de jos.
Şi care erau dilemele ei, frământările ei, care erau nevoile ei sufleteşi şi după ce înseta inima sa?
Nedumeririle ei, nevoia ei de răspuns nu erau pentru lumea aceasta şi pentru viaţa aceasta în trup.
Ea a-ntrebat pe Domnul despre rugăciune.
Adică, despre modalitatea intrării omului în comuniune cu Dumnezeu.
Femeia aceasta, păcătoasă la vremea aceea, era mistuită de setea de rugăciune, era însetată de Dumnezeu.
Şi Hristos-Dumnezeu ştia lucrul acesta.
El
cunoştea starea inimii ei şi îi iese în întâmpinare, venind la fântâna
lui Iacov. Adică, exact până acolo până unde putea ea singură merge în
dorul ei de Dumnezeu.
Ştia Dumnezeu că femeia însetează de El. Şi îi zice: “Dă-mi să beau!…
El,
Care a făcut cerul şi pământul şi Care pe toate le ţine şi le hrăneşte,
şi le adapă, cere să bea de la un om neputincios, de la o femeie
păcătoasă. Fiindcă şi El era însetat.
Episodul acesta este extraordinar.
Dumnezeu, ostenit de călătorie, cere omului să-I astâmpere setea.
Şi,
deşi Iisus călătorise ca Om, ostenise ca Om, însetase ca Om, nu numai
de greutatea trupului Lui omenesc dă mărturie Sfântul Apostol Ioan, ci
şi de însetarea Duhului lui Dumnezeu după duhul omului, de dorul Mirelui
după inima făgăduită să-I fie Lui mireasă.
Dumnezeu ostenise cu dumnezeiască osteneală
în căutarea oii pierdute, a Femeii samarinence şi însetase în
aşteptarea clipei când ea avea să-L recunoască: “Doamne, văd că Tu eşti
prooroc”…
Nu
atât de apă era însetat Dumnezeu, cât de omul întunecat în păcatele
lui, rupt de Creatorul său şi în adâncă suferinţă în robia vrăjmaşului.
Şi iată că pentru Samarineancă venise clipa întâlnirii ei cu Dumnezeu.
Dar
El îi venise în întâmpinare nesilind voia ei, ci tocmai pentru că şi ea
înseta în inima ei după El. Şi vine să caute apă la fântâna lui Iacov.
De
nenumărate ori venise ea acolo şi, luând apă, apoi iar însetase şi iar
venise să ia. Pentru că apa lumii acesteia nu astâmpără setea din om. Şi
n-o astâmpără, pentru că omul nu apa aceasta o caută cu adevărat. Nu pe
cele lumeşti le râvneşte inima lui.
Dar
omul nu înţelege de la-nceput ce sete-l usucă. Şi caută să se adape din
ale lumii. Vrea o casă, vrea o maşină, un loc de muncă, un doctorat.
Multe vrea omul din cele pe care lumea poate să i le ofere şi viaţa lui
este o căutare febrilă, continuă, o
alergare fără odihnă, o însetare neostoită, fiindcă îl arde o
nevindecată dorinţă de ceva mereu nou, inedit. Şi orice ar obţine el în
lumea aceasta, nu va ajunge la capătul căutărilor lui. Fiindcă se
plictiseşte degrabă de oricare lucru pe care l-a dobândit. Se
plictiseşte ca un copil de o jucărie stricată şi caută iar. Iar în febra
căutărilor lui, în câte păcate nu cade el? Câte greşeli nu comite, mai
mari sau mai mici? Dar inima lui tânjeşte chiar în mocirla trupului său.
Căci inima lui e promisa mireasă a lui Hristos şi El Singur e Noul pe
care-L caută omul în lume fără să ştie ce vrea. Noul
Absolut, de Care nu te poţi plictisi, pentru că înaintarea în
comuniunea cu El nu are sfârşit. Şi noutatea continuă vine pentru om din
aprofundarea cunoaşterii Dumnezeului Celui Viu în comuniunea tot mai
intimă cu El.
Şi vine o vreme când inima şi strigă setea mai puternic decât se tânguie trupul învârtoşat.
Clipa în care omul a ajuns în dispoziţia lăuntrică de a se lepăda de întunericul său, pentru Lumina lui Dumnezeu.
Clipa
după care însetează, în călătoria Sa, Dumnezeu. Şi în care El îi iese
omului în întâmpinare şi îi cere: “dă-Mi să beau”. Adică: “dă-Mi inima
ta”… Făcând omul milă cu Dumnezeu Cel însetat, află el însuşi apa cea
vie.
De aceea era frumoasă Femeia samarineancă, pentru că înseta în inima ei să se adape cu Dumnezeu.
Şi iată că Dumnezeu o aşteaptă la fântâna lui Iacov. Şi îi cere să bea.
Femeia
primeşte cuvântul şi se smereşte. Nu se făţărniceşte înaintea lui
Dumnezeu, nu caută să-şi ascundă păcatul, nu aruncă vina asupra
celuilalt.
Şi cere, la rândul ei, răspunsuri vitale.
N-o
mai interesează vremelnica ei găleată cu apa lumii acesteia, ci
legătura ei vie cu Dumnezeu. Pe Care aflându-L, ea îşi începe
apostolatul: “Veniţi să vedeţi un om care mi-a spus toate câte am făcut.
Nu cumva acesta este Hristosul?” (In. 4; 29). Şi ea aduce la Domnul,
prin propovăduirea ei, pe locuitorii acelei cetăţi.
Ca o floare de
nufăr, femeia samarineancă! Izbăvită de întinăciunea noroiului, îşi
poartă cu demnitate lujerul alb, cinstind haina nunţii dăruită de Mirele
inimii ei.
În convorbirea ei cu Iisus, femeia îi dăruise inima ei şi El, astâmpărându-şi setea, ea se recunoscuse Acasă
în El. Iar un lucru ca acesta – întâlnirea reală cu Dumnezeu în inima
ta – nu se poate tăcea. Ci te duci şi-l vesteşti tuturor. Nu ca să te
făţărniceşti, ci ca să-L împărtăţeţti tuturor pe Hristosul din inima ta.
***
Venit-a Domnul în Sihar
Venit-a Domnul în Sihar, voind să meargă-n Galileea,
Căci, între florile ce-avea să le culeagă, şi femeia
Samarineancă aştepta, tânjind în inima-i străină,
Mântuitoarea întâlnire a tinei ei cu-a Lui Lumină.
***
Şi, ostenind ca Om Stăpânul, lângă fântână a şezut,
Să-şi tragă Duhul răsuflarea sub greul trupului de lut;
Dar, Dumnezeu fiind din fire, în dorul de făptura Sa,
De a ei inimă-mireasă, nestâmpărat El înseta.
***
Venind femeia la fântână, din truda setei Lui, făcu
Femeii loc de mântuire şi primitor ogor îi fu
Pământul ei, ce-nţelenise de patimi grele sufocat
Şi-n setea Lui, ea setei sale izvor de apă a aflat.
***
Asemeni ei, tânjim noi astăzi de însetare şi nu ştim…
Iar Domnul ne aşteaptă-n Taină toţi la fântână să venim
Când, în Potir smerit ascunsă, iubirea Lui nemângâiat
Să ne adape cu-a Sa viaţă, de dorul nostru-a însetat
https://dianoraioana.wordpress.com/…/o-femeie-frumoasa-ca-…/
https://sinaxa.wordpress.com/…/o-femeie-frumoasa-ca-o-floa…/
Noul mucenic-ostaş Evghenie Rodionov
Evghenie
Rodionov, soldatul rus care a implinit 19 ani exact in ziua
martirizarii sale. La 23 mai 1996, Sfantul Mucenic Evghenie a fost
Evghenie Rodionovexecutat prin taierea capului de rebelii ceceni,
pentru ca a refuzat sa se lepede de Hristos si sa-si scoata de la gat
cruciulita pe care o purta din copilarie. Mama lui Evghenii a primit
si filmarea video a executiei (inclusa in filmuldocumentar – min.
5), din care fiecare poate vedea pe viu cum se moare pentru Hristos.
Pe întreg răstimpul anului, dar mai cu seamă de ziua muceniciei
sale, pe 23 mai, vin în pelerinaj la mormântul său mulţi
credincioşi şi au loc multe minuni.
DIN
ICOANA NOULUI MUCENIC, EVGHENII, UCIS PENTRU CA A MARTURISIT SFANTA
CRUCE, A IZVORAT MIR
Povestirea
cutremurătoare a mamei lui Evghenii (Liubovi Vasilievna Rodionova)
Mucenicul Evghenie
Ostasul s-a nascut la ora 0:30, in noaptea de 23 mai 1977. Nasterea
nu a fost prea grea. Jenia era un copil voinic, sanatos, lung de 52
cm si greu de 3,9 kg. Atunci cand i-am auzit primul strigat, care
voia sa spuna “am venit pe lume, primiti-ma si iubiti-ma”, am
rasuflat usurata si privirea, ca din intamplare, mi s-a indreptat
spre fereastra. Era o noapte adanca. Cerul era intunecat, plin de
stele mari, luminoase. Si in acea clipa, din cer au inceput deodata
sa cada stele. M-am albit la fata, inima mi s-a strans si mi-a
inghetat, prinsa ca intr-un cleste. Doctorii si asistentele au
inceput sa ma linisteasca, spunand ca acesta este un semn bun, si ca
prevesteste o soarta buna micutului, ba chiar si mie. Dar presimtirea
pericolului, teama, asteptarea incordata a unei primejdii
necunoscute, nu m-au parasit multa vreme. Apoi parca am uitat de
toate, pentru ca sa mi le amintesc dupa 19 ani. Jenia a crescut
puternic, era un copil foarte linistit. Lucrul care il caracteriza de
la cea mai frageda varsta era spiritul sau de observatie. Intotdeauna
atentia ii era atrasa de lucruri carora altii nu le acordau nicio
importanta. Avea mai bine de un an si inca nu mergea, iar noi,
oarecum ingrijorati, am hotarat sa-l botezam. Dupa o luna, Jenia a
inceput sa mearga pasind hotarat, sigur, fara sa se grabeasca. Tin
minte ca imediat dupa aceasta l-am luat cu mine la padure; era o vara
placuta, calda. Padurea era aproape de casa noastra. El statea pe
carare, langa o tufa inalta de feriga. Eu m-am ascuns, gandind ca o
sa inceapa sa ma caute, ca va fi ingrijorat. Liniste. Apoi m-am uitat
si am constatat cu uimire ca baietelul meu uitase ca mama este cu el
si privea cu multa atentie feriga pe care urcau diferite gaze. Si le
privea pe toate cu atata incantare! De altfel toata viata sa a fost
cu luare aminte la fiecare fir de iarba. Eu nu am avut darul acesta.
Eu pot merge pe carare si sa rup totodata fara sa vreau crengi,
frunze, plante care cresc pe margine, fara ca macar sa-mi dau seama
de acest lucru. El niciodata nu facea asa ceva, ba chiar imi zicea
mereu “mama, ar trebui sa-ti leg mainile”. Pe la patru ani si
jumatate, ori pe la cinci ani am constatat ca,in ciuda firii sale
linistite si retrase, el are un caracter foarte ferm. (…) deja se
vedea ca baiatul creste cu un caracter darz, barbatesc. Imi amintesc
bine ziua de 1 septembrie, cand a mers la scoala, aici la Kurilovo.
Abia ne mutasem din alta regiune, trecusera trei luni si nu aveam
aici pe nimeni, nici rude, nici cunostinte, iar el nu-si facuse inca
prieteni. Se facuse careul. Jenia era imbracat frumos, cu buchetul de
flori, era putin nedumerit. Dar cum i-au mai stralucit ochii de
bucurie, cand m-a descoperit in multimea de parinti. Vedeti, incetase
deja sa se mai simta strain si singur. A fost un elev bun. Prima sa
invatatoare, Nadejda Ivanovna, era o femeie minunata, cum putine mai
sunt acum in scoli, mai ales astazi. Ii era drag, dar si el avea un
simtamant deosebit pentru ea. Chiar prin clasa a VIII-a sau a IX-a,
cand incepea scoala, pe 1 septembrie, fiind deja baiat mare, lua cu
el o floare pe care i-o daruia ei, ceea ce le facea oarecum geloase
pe celelalte profesoare. Pe la 11-12 ani, s-a intors din vacanta cu o
cruciulita la gat. Am observat acest lucru si l-am intrebat: “Jenia,
ce inseamna asta?” El mi-a raspuns: “Este o cruciulita. Am fost
cu bunica la biserica inainte de a incepe scoala si acolo m-am
spovedit, m-am impartasit si am primit aceasta cruciulita”. “Jenia,
da-o jos ,ca vor rade colegii de tine!” El a tacut, nu a zis nimic,
dar nu si-a scos crucea de la gat.Apoi, dupa un timp, am observat ca
a inlocuit lantisorul cu o sforicica. Din nou am inceput sa-l iau la
rost, de data asta cu asprime. “Tu pe ce lume traiesti? Ai mai
vazut asa ceva la vreunul din colegii tai? Si, daca chiar vrei sa
porti aceasta cruciulita, daca chiar trebuie, de ce nu o tii pe
lantisor si ai pus-o pe sfoara asta grosolana?”. El mi-a raspuns
simplu, calm si destul de hotarat: “Asa ma simt eu bine si asa o
voi purta”. Locuiam doar eu cu el, ne obisnuiseram sa ne respectam
hotararile unul altuia, dar de cateva ori tot m-am mai legat de
aceasta sfoara. Mi se parea ca tot rad prietenii, ca rad toti de el,
fiindca nu-si scotea crucea niciodata, nici la inot, nici la rau,
nici la baie, nici la antrenamente, oriunde ar fi mers, fie la cercul
sportiv ori acasa. In toate fotografiile, in mijlocul multimii de
prieteni, peste tot doar el este cu o cruciulita si inca agatata de o
sfoara groasa.Nu stiu daca baietii glumeau pe seama lui ori nu, acum
nu mai am cum sa aflu. Oricum el nu si-a scos niciodata cruciulita de
la gat. Jenia invata usor, prindea cu usurinta toate materiile.
Invata cu placere, dar a terminat numai noua clase. Mi-a spus ca inca
nu s-a hotarat ce va face in viata. In general, avea o atractie spre
bucatarie, ii placea sa gateasca, iar prima lui alegere a fost sa se
faca bucatar. Nu stiu daca aceasta fusese o hotarare ferma ori nu,
dar mi-a zis: “Dupa ce vin din armata o sa ma hotarasc si atunci o
sa-mi continui studiile”. Dar dupa ce a terminat cele noua clase,
s-a angajat imediat la fabrica de mobila, iar munca de acolo ii
placea. Eu nu m-am opus, pentru ca si eu eram in domeniu. Si Sasa,
tatal lui, fusese lucrator in lemn, dulgher, tamplar, tot in
industria mobilei. Bunicul meu a fost dulgher, la fel si tata –
deci era ca o traditie de familie. Iar munca asta chiar ii placea. Pe
langa toate celelalte, imi amintesc ca primea destul de multi bani.
Eu, cu trei servicii, nu primeam atata. Am inceput sa o ducem bine.
In anul 1994, am primit un apartament cu doua camere si credeam ca,
de acum, traiul ne va fi mereu la fel. Inainte de armata, Jenia avea
doua meserii – aceea de tamplar (stia sa asambleze mobila, sa o
coiasca si sa o tapiteze), iar cu trei luni inainte de armata a
terminat si scoala de soferi. A obtinut permisul de conducere pentru
doua categorii. Eu nu l-am ajutat in niciun fel. Singur si-a dat
examenele, singur s-a descurcat. Si poate ca de aici a avut mai multe
satisfactii, pentru ca in principiu a fost intotdeauna independent.
De la sapte ani se trezea singur dimineata, se spala, se imbraca,
manca, pleca la scoala. Eu de la sase dimineata eram la serviciu, asa
incat baiatul a crescut independent, cu simtul raspunderii.
Intotdeauna am avut impresia ca am in casa, daca nu un barbat, in
orice caz nu un copil, ci un om matur. Si iata ca acum, chiar
amintindu-mi aceste lucruri, nu pot spune ca a fost un copil
neobisnuit, ca s-ar fi deosebit prin ceva anume de ceilalti baieti de
varsta lui. (…) Nu era un copil prea deschis. Avea in el ceva, ce
nu am inteles niciodata. Lui Jenia ii placeau versurile si chiar de
cand era mic imi mai scria cate o poezie de ziua mea. Versurile erau
puerile, nu indeajuns de mestesugite, dar intotdeauna pline de
gingasie si dragoste. Pe 25 iunie 1995, Jenia a iesit pentru ultima
data din casa, din sat – a fost luat in armata. Nu prea voia sa
plece militar, dar datoria este datorie. Si el, si baietii din
anturajul lui, intelegeau perfect ca exista lucruri pe care vrei, nu
vrei, trebuie sa le faci. Nu s-a pus niciodata problema sa se
sustraga de la efectuarea stagiului militar. In armata, a fost
repartizat la trupele de graniceri, lucru de care era foarte mandru.
In fiecare scrisoare, in fiecare convorbire telefonica, tinea sa
sublinieze ca el este granicer. Pe 10 iulie s-a depus juramantul.
Patru baieti din satul nostru au plecat in aceeasi zi in armata si
tot impreuna au facut trei luni instructie la Ozersk, regiunea
Kaliningrad. Din pacate, eu nu am putut sa merg la juramant, dar una
dintre mame a ajuns. Si cand s-a inapoiat, mi-a spus: “Liuba,
primul pe care l-am intalnit la poarta cazarmii unitatii militare a
fost Jenia. Asa de mult ar fi vrut sa vii”. Si acum imi pare rau ca
atunci nu am putut merge: nu am putut sa-l vad pe fiul meu in
uniforma de parada, rostind pentru intaia data juramantul de credinta
fata de Patrie, de credinta fata de datoria sa ostaseasca. In
septembrie, mi-am luat concediu si am plecat la el. La acel moment,
fusese deja transferat la Lesnoe, unde facea pregatire speciala. Trei
luni de instructie, apoi trei luni de pregatire speciala, dupa care
toti din acea unitate au fost trimisi la punctele fierbinti din
Tadjikistan, Daghestan, Ingusetia. Se parea ca nimeni nu va fi trimis
in Cecenia, deci nici Jenia al meu, dar in toate punctele acelea era
razboi. Cand am ajuns la unitate, comandantul m-a intampinat
morocanos: “A mai venit inca o mamica cu rugamintea ca fiul ei sa
nu fie trimis intr-un punct fierbinte”. Eu l-am intrerupt imediat
si i-am spus ca deocamdata nu am vorbit cu fiul meu, dar ca va fi asa
cum va hotari el, pentru ca, de cand era mic, a fost singurul barbat
in casa si, daca el va lua o asemenea hotarare, eu o voi respecta,
indiferent care ar fi aceasta.Comandantul si-a schimbat atitudinea,
chiar m-a ajutat sa ajung la poligonul de instructive, unde se afla
Jenia. Fiul meu a primit o permisie de opt zile, dar in fiecare zi
trebuia sa ne prezentam la unitate. Totusi, comandantul se temea
intrucatva ca s-ar putea sa-l iau cu mine acasa. Am discutat cu
Jenia. El mi-a spus: „Da mama, pe toti din unitatea mea i-au trimis
in puncte fierbinti, iar eu am scris deja raportul, la fel ca
ceilalti”. In unitatea aceea erau patru sute de oameni, din care
trei sute au scris in raport ca sunt de acord sa plece in puncte
fierbinti. Printre acesti trei sute a fost si fiul meu. Atunci i-am
spus: „Jenia, acolo este razboi, tu nici nu-ti dai seama ce lucru
grav este acesta. Acolo sunt prizonieri, mor oameni, iar daca se va
intampla ceva cu tine, stii ca nu o sa supravietuiesc.” El mi-a
raspuns: „Mama, de soarta inca nimeni nu a scapat vreodata. Eu pot
sa ies pe drum si sa ma calce o masina. Atunci ti-ar fi mai usor? Iar
prizonieratul…prizonieratul, cum mi-a fi scris”. Asa mi-a spus.
Noi paream ca anticipasem acest lucru, ca si cum vorbele noastre ar
fi fost rostite de altcineva, de undeva de sus. Pe 13 ianuarie 1996,
Jenia a plecat in misiune sub comanda detasamentului de graniceri de
la Nazransk, unitatea militara 2038. Misiunea urma sa dureze sase
luni, desi toti baietii au ramas acolo aproape noua. Am primit o
singura scrisoare, si aceea nu din locul unde fusesera trimisi
baietii, ci din Redant, de la detasamentul de graniceri unde
ajunsesera pentru a fi repartizati. El facea parte din detasamentul
special de graniceri 479, grupa 3 motorizata, specialitatea aruncator
de grenade. Superiorii erau absolut multumiti de el. Indeplinea toate
ordinele cu constiinciozitate, cu devotament. A reusit sa ajunga un
soldat bun, serios. Exact dupa o luna de serviciu militar la un
pichet de control, pe 13 februarie 1996, Jenia a cazut prizonier. Nu
a fost singurul, au fost capturati impreuna patru baieti: Sasa
Jeleznov, Andrei Trusov, Igor Iakovlev şi Jenia. Ei au ajuns in
mainile inamicilor din cauza neglijentei ofiterilor. A acelor
ofiteri, care, venind cu ei din Regiunea Kalinigrad, au crezut ca se
afla in concediu: din cauza celor care inainte de a asigura
securitatea soldatilor, au avut grija ca mai intai sa-si construiasca
o baie. Desigur, baia este un lucru foarte bun, dar sarcina lor
principala era de a asigura in primul rand securitatea soldatilor.
Din pacate, n-au facut nimic in acest sens, iar dupa aceea, nu se
stie pentru ce au mai fost si decorati. Pichetul se afla pe unicul
„drum al vietii” din munti, care le permitea rebelilor sa
transporte pe acolo arme, munitii, prizonieri, adica era un sector de
foarte mare raspundere. Punctul de control si inregistrare, adica
exact locul unde a cazut Jenia prizonier, se afla la doua sute de
metri de pichet. Chiar in drum se afla o ghereta fara lumina, fara
mijloace de comunicatii, fara nici un fel de grup de sprijin. Dupa ce
Jenia a fost capturat, lucrurile s-au schimbat. Ghereta a fost mutata
ceva mai departe de drum, in jurul ei a fost sapat un mic transeu,
deasupra s-a instalat o mitraliera, iar alaturi, un transportor
blindat care sa furnizeze foc de sprijin. De ce a trebuit sa fie
sacrificati patru soldati, pentru a se proceda asa cum ar fi trebuit
sa se faca de fapt din prima zi? Daca comandantii nu au avut nici
minte, nici inima şi nici un fel de raspundere, de ce nu s-au uitat
macar sa vada cum sunt intarite alte pichete. Eu am trecut pe la
toate pichetele – acolo erau zone bine fortificate, erau blindaje,
barne, saci cu nisip.Toti au inteles ca aceea era o zona de mare
raspundere, in afara, din pacate, de grupul de la Kalinigrad. A fost
ingrozitor si faptul ca, pentru a se spala pe maini de raspunderea
pentru soarta soldatilor, mi-au trimis acasa o telegrama prin care ma
informau ca fiul meu, Rodionov Evghenie Alexandrovici ar fi dezertat
si ca ma roaga sa iau masuri pentru a-l convinge sa se intoarca la
unitate. Am primi aceasta telegrama pe 16 februarie 1996. Ca o linie
neagra, aceasta telegrama m-a despartit pentru toata viata de traiul
luminos – normal, chiar daca nu usor – pe care l-am trait alaturi
de fiul meu. In plus, stiam ca Jenia nu ar face niciodata asa ceva. A
fost cumplit ca au putut gandi astfel despre el.Toti il stiau pe
Jenia ca pe un om corect, devotat. Si dintr-o data sa primesc o asa
telegrama! Am plecat imediat intr-acolo, iar acasa au inceput
perchezitia in subsoluri, chiar si la casa de vacanta au venit
militienii sa-l caute pe dezertor. Cand am ajuns la unitate, si-au
cerut scuze si mi-au zis ca in invalmaseala de atunci nu mai stiau ce
fac, ca nu intelesesera imediat cum stateau lucrurile.De fapt, totul
fusese acolo atat de evident, incat chiar si la doua saptamani dupa
cele intamplate, zapada nu acoperise cu totul pata de sange de pe
drum. Se vedeau clar urmele de lupta, se vedea ca nu i-au bagat in
masina ca pe niste pui de gaina. Dupa cum mi-a povestit un martor
ocular, la ora trei s-a apropiat de post o ambulanta si chiar s-a
auzit un strigat de ajutor. Dupa aceea a fost liniste totala. Nimeni
nu a fost alertat, detasamentul nu a intrat in stare de alarma. Pe la
patru dimineata au plecat sa-i schimbe pe baieti, dar cand au ajuns
la ghereta acestia nu mai erau. Baiatul meu a fost prizonier timp de
trei luni si jumatate. Stiu ca el astepta, ca nu va fi parasit, ca va
fi eliberat si ca totul va lua sfarsit, dar s-a dovedit ca nimeni nu
mai avea nevoie de el. Si, din pacate, nu a fost singurul. Din cele
mai vechi timpuri, captivitatea a fost considerat ca fiind lucrul cel
mai groaznic care se poate intampla cuiva. Prizonieratul este
neputinta, este batjocura.Viata a demonstrat ca prizonieratul cecen
este unul din lucrurile cele mai cumplite, mai inumane, mai diabolice
din cate pot exista pe lume. Sa dea Domnul ca toate mamele sa aiba
aceleasi relatii cu fiii lor, cum au fost cele dintre mine si fiul
meu. Cu toate acestea, eu tot nu mi-am cunoscut fiul pana la
sfarsit.Ce este de fapt armata? Este atunci cand omul pleaca din casa
intr-un loc absolut necunoscut, unde nu are nici rude, nici
apropiati, nici prieteni. In schimb, acolo este o incordare vesnica:
trebuie sa te imbraci in doua secunde, sa alergi intr-un anumit timp,
sa mananci tot asa, intr-un timp record, adica totul se petrece
intr-un ritm innebunitor, in care este greu sa te incadrezi dupa
viata civila. Si in toata aceasta nebunie, in toata aceasta
incordare, Jenia a reusit totusi, ca de ziua mea, sa-mi scrie cateva
versuri delicate, care m-au miscat.
La
multi ani, maicuta mea iubita,
Azi e
ziua ta, dar din pacate,
Nu te
pot imbratisa, caci iata,
Soarta
m-a purtat asa departe.
Iti
urez ani multi si sanatate,
Sa
ramai tot tanara, frumoasa,
Unde-as
fi, nimic nu ne desparte
In
curand voi reveni acasa.
Din
adancul inimii as vrea
Tot
ce-i mai de pret, tot ce-ti doresti
Chiar
si o suta de ani de-ai avea
Pentru
mine nu imbatranesti
Cele
rele sa mi te ocoleasca,
Sanatoasa,
tanara mereu,
Mama
mea sa nu imbatraneasca,
Langa
ea mereu voi si eu.
Cata profunzime,
cata caldura, delicatete, dor de casa se regasesc in aceste versuri
din armata, care arata ca el avea un suflet foarte sensibil, pe care
nu si-l dezvaluia, pe care il ascundea. Si in acest rastimp, de trei
luni si jumatate cat a fost prizonier, era umilit si batjocorit,
batut, iar de toate acestea ar fi putut scapa oricand. In fiecare zi
i se spunea: „Poti sa ramai in viata. Pentru aceasta trebuie doar
sa-ti scoti crucea de la gat, sa treci la credinta noastra, sa ne
devii frate si gata. Si tot acest cosmar se va termina”. La nici
nouasprezece ani, cand nu ii avea alaturi nici pe mama sa, nici
ofiteri si nici indrumatori, baiatul a facut alegerea. El intelegea
perfect ce inseamna sa devina „fratele” unui rebel cecen.Insemna
sa puna mana pe arma si sa traga impotriva alor sai, impotriva unor
baietandri ca si el. Eu nu stiu daca as fi avut atat curaj, atata
tarie, incat sa fiu in stare sa fac o asemenea alegere. Stiu ce este
razboiul, pentru ca timp de zece luni am trait chinul razboiului, si
mai stiu si ce inseamna sa fii prizonier, chiar daca am stat in
captivitate numai trei zile. Nu sunt sigura ca as fi rezistat. Mi-am
gasit fiul cu mare greutate, abia dupa zece luni. A trebuit sa trec
prin toate chinurile, prin toate cercurile iadului care pot exista pe
pamant, la care abia daca poate cineva sa se gandeasca. Se pare ca
Dumnezeu mi-a calauzit drumul, caci am mers printre mine care nu au
explodat, desi erau mai dese decat pietrele.Se vede ca El m-a aparat
de bombe si nu m-a lasat sa mor, a considerat ca datoria mea de mama
este sa-mi gasesc fiul, sa-l inmormantez in pamantul natal; sa-l
ingrop asa cum au fost ingropati mosii si stramosii nostri, dupa
datina crestina, prohodit si intors in pamantul din care a fost luat.
Acest lucru l-am inteles abia acum, dar atunci cand mergeam pe
drumurile ostasesti ale razboiului numai in tacere il chemam pe
Domnul. Si nu ma rugam lui Dumnezeu sa ma ajute pe mine, ci ma rugam
Lui sa-l ajute pe el: „Doamne, oriunde ar fi, ajuta-l, nu-l lasa,
este doar un copil. Vezi Doamne ca statul l-a tradat. L-au tradat
toti, numeni nu mai are nevoie de el, in afara de mine, mama lui si
de Tine, Facatorul si Mantuitorul. Ajuta-l Doamne, nu-l lasa”. Timp
de doi ani dupa moartea lui Jenia, toti din jur ziceau ca a murit din
cauza unei conducte de petrol, pentru banii cuiva. Cand auzi asa ceva
iti poti pierde mintile, cum sa accepti ca fiul tau a murit pentru
banii cuiva? Pur si simplu mintea mea nu putea sa conceapa una ca
asta…. Mergeam la biserica, umblam dintr-o biserica in alta, dar nu
gaseam nicicum ceea ce cauta sufletul meu. Poate ca Domnul mi-a dat
acesti doi ani numai pentru a simti cat mai adanc toate acestea.
Probabil ca El m-a mai supus unei cumplite incercari, pe care de
asemenea trebuia sa o trec, pentru ca, dupa aceea, oricat ar parea de
ciudat, totul a inceput sa se schimbe. Dupa doi ani, in biserica
noastra din Kurilovo, care incepuse sa fie refacuta, atunci cand pe
cupola a fost inaltata crucea, au venit ziaristii de la “Russkii
Dom”. A fost pusa crucea, apoi s-a pus masa, si la masa locuitorii
le-au spus: “De-ati sti ce baiat avem noi. Acum, noi toti ii ocaram
pe tineri, dar iata ca sunt si unii pe care nu ca ii invidiezi, ci,
pur si simplu merita toata stima”. Ziaristii s-au interesat, ne-am
intalnit, am vorbit. Erau oameni profund credinciosi, iar intalnirea
cu ei m-a zguduit. Nu pot spune acum ca mi-am uitat fiul sau ca m-am
impacat cu ideea pierderii lui – nu, bineinteles ca nu, si nu il
voi uita pe Jenia pana in ultima clipa a vietii mele. Dar nu mai simt
acea disperare, nu mai am acea senzatie ca nu mai vreau sa traiesc,
ca ma simt ca o fiara inchisa in cusca, ca sunt parasit din toate
partile. Ca preumblarea prin toate acele birouri ma transforma
intr-un nimic – nu pur si simplu in praf si pulbere, ci in nimic.
Aproape ca iti piere sufletul cand cineva nu numai ca nu te vrea, sau
nu poate sa te inteleaga, dar nici macar nu te priveste ca pe un om.
Nici durerea, nici suferinta ta nu ii impresioneaza. Te gandesti:
“Doamne, unde traiesc, in ce tara, printre ce fel de oameni traiesc
si cum de nu am intalnit in acesti doi ani niciun om de treaba?” De
altfel, nici nu prea aveam unde sa-l intalnesc – nu ieseam deloc
din casa. Doar pana la cimitir si atat. Poate asta sa fi fost cauza.
Iar in birourile functionarilor, din pacate si inainte erau putini
oameni adevarati, dar acum nu mai sunt deloc. Iar cand au venit
acesti tineri, cand am inceput sa discutam, ne-am intalnit o data, de
doua ori, de trei ori, iar ei au inceput sa-mi povesteasca atatea
lucruri, pe care chiar daca citesti multe carti, nu le poti intelege
pe data, dar spuse de ei prin viu grai totul parea atat de simplu,
atat de clar. Atunci in mintea mea a inceput sa se schimbe cate ceva:
nu ca mi-ar fi trecut supararea, dar pur si simplu am inceput sa
inteleg altfel lucrurile. Apoi au inceput oamenii sa-mi dea
telefoane. Au inceput sa se rezolve unele probleme, pe care nici nu
m-am straduit sa le rezolv, pentru ca mi se pareau de netrecut. Totul
a inceput sa se schimbe. Dar ce este mai important, este faptul ca am
inceput sa inteleg lucrurile altfel. Abia acum inteleg cu adevarat ca
exista oameni si oameni.Primii sunt cei care traiesc in alte tari,
sunt bogati, sau poate nu foarte bogati, dar satui, indiferenti,
linistiti, pe care nu-i intereseaza decat propria persoana, ceea ce
le apartine, sau ce este legat de viata lor. Dar sunt si altfel de
oameni. Sunt cei din biserici. Sunt multi preoti care au vrut sa ma
asculte, sa ma inteleaga. Dar ce este cel mai important este faptul
ca se roaga pentru fiul meu. Nu exista o rasplata mai mare ca aceasta
pentru o mama. Statul i-a dat lui Jenia “Ordinul Barbatiei”,
apreciindu-i exemplul sau de eroism, dupa care l-a uitat imediat, la
fel cum a uitat si de mine. Dar iata ca niste oameni simpli, crestini
ortodocsi, considera ca este de datoria lor sa vina de la Moscova, de
la Riazan, numai pentru a se ruga si a-l pomeni pe Jenia. Este o
femeie, Vera Vladimirovna, de pe langa Riazan, care lucreaza la o
manastire. Ea mi-a zis: “De ce te chinui atata? Statul ti-a tradat
baiatul. Dar Domnul niciodata nu-si tradeaza fiii, tine minte asta.
Oricati ani ar trece, El oricum ii stie pe toti ai sai”. La
mormantul lui Jenia este o cruce mare, inalta de doi metri, unde arde
o candela. Crucea a fost ridicata prin mila oamenilor: oamenii au
strans bani, au pus crucea si candela. Cand au ridicat crucea, au
venit preoti si enoriasi, ziaristi, scriitori, oameni de afaceri.
Erau oameni cu stare, nu dintre cei sarmani. Pe mine m-a mirat lucrul
acesta – ce le trebuie acestor oameni, de ce au venit?! Veneau la
mormantul unui tanar necunoscut, care nu a salvat pe nimeni, nu a
capturat nici tancuri, nici avioane. Asa cum intelegeam noi aceasta
notiune, el nu era un erou, fusese numai ucis. El si-a ales de
bunavoie moartea. Si iata ca, dintr-o data, acesti oameni au venit la
mormant, s-au inchinat la crucea sa si spuneau ca nu el, Jenia, are
nevoie de aceasta, ci ei; ca aceasta are pentru ei o adanca
insemnatate sufleteasca. Pur si simplu eram uluita, ca acesti oameni
importanti vin dintr-o data la mormantul fiului meu cel linistit si
necunoscut de nimeni. A venit o femeie de la Cerepovet, a venit de la
asa o mare departare, ca sa i se inchine lui Jenia, desi insusi fiul
sau fusese ucis tot in Cecenia, in anul 1995. A mai venit un barbat
absolut necunoscut din Ekaterinburg, care de asemenea m-a rugat sa-l
conduc la mormantul fiului meu. Pe 23 mai, cand i-am facut pomenirea,
erau multi preoti la mormantul fiului meu. Nu ma asteptam la asa
ceva. Venise sa se inchine la mormantul lui Jenia un veteran al
Marelui Razboi de Aparare a Patriei. El si-a scos decoratia de pe
front – medalia “Pentru vitejie” si a pus-o pe piatra de
mormant… Toate acestea mi-au rasturnat intreaga intelegere despre
viata. Dupa toate acestea am capatat o noua stare. Si ma gandeam:
“Doamne, de ce am crezut ca in lumea asta nu mai sunt oameni
normali?”. Exista oameni, iata-i ca imi sunt alaturi. Sunt straini,
necunoscuti, nici macar nu stiu cum ii cheama, si nici ei nu ma
cunosc pe mine, dar, cu toate acestea, au raspuns la strigatul meu de
durere. Si-au lasat la o parte toate treburile si au venit la
mormantul fiului meu, cu toate ca fiecare are o familie, ca are
propriile sale probleme. Iata ca ei au apreciat altfel fapta lui
Jenia, au simtit-o cu sufletul, nu dandu-i pur si simplu o tinichea.
Acest lucru ma impresioneaza.
Din: “Noul Mucenic
intru Hristos, Evghenie Ostasul”
La 23 mai 1996, Sfantul
Mucenic Evghenie a fost Evghenie Rodionovexecutat prin taierea capului
de rebelii ceceni, pentru ca a refuzat sa se lepede de Hristos si sa-si
scoata de la gat cruciulita pe care o purta din copilarie. Mama lui
Evghenii a primit si filmarea video a executiei (inclusa in
filmuldocumentar – min. 5), din care fiecare poate vedea pe viu cum se
moare pentru Hristos.
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
Evghenie Rodionov, soldatul rus care a implinit 19 ani exact in ziua martirizarii sale.
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
Evghenie Rodionov, soldatul rus care a implinit 19 ani exact in ziua martirizarii sale.
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: 23 mai – pomenirea noului mucenic-ostaş Evghenie Rodionov, care a preferat mai bine să moară decât să-şi scoată crucea https://www.aparatorul.md/23-mai-1996-pomenirea-noului-mucenic-ostas-evghenie-rodionov-care-a-preferat-mai-bine-sa-moara-decat-sa-si-scoata-crucea/
sâmbătă, 25 mai 2019
Hotul de vieti
- Scoală-te, Iuliu, e vremea să mergem la biserică, spuseră părinţii.
- Nu pot să mă scol, sunt obosit.
- Scoală-te, că mai e puţin şi începe slujba.
- Nu am fost şi ieri? Ce, dacă ar fi ţinut Crăciunul o săptămână, trebuia să merg zilnic la biserică? Nu mai merg, duceţi-vă voi.
- Am spus să te scoli. Te îmbraci şi mergem, spuse tatăl autoritar.
- Ar fi trebuit să nu vă las aseară să staţi atâta la televizor, interveni mama. Acum, lasă-l, nu îl ducem cu forţa. Vino când te trezeşti, noi plecăm, spuse mama…
Când băiatul se trezi, era aproape seară… Sări repede din pat, fugi în sufragerie, dar casa era goală. Afară ningea cu fulgi mari. „Unde sunt părinţii? De ce nu s-au întors până acum?” Puse mâna pe telefon, ca să îi sune pe mobil, dar telefonul nu avea ton. Se îmbrăcă repede, îşi puse cizmele şi ieşi pe uşă. Nu avu răbdare să aştepte liftul, coborî scările în fugă şi ieşi din bloc. Se îndrepta spre biserică. Mai avea puţin de mers când se opri brusc. Trebuia să treacă pe lângă şcoală. Dar, şcoala nu mai era… În locul ei era o groapă mare, plină de noroi îngheţat.
Un trecător în vârstă se apropia, mergând încet ca să nu alunece. Băiatul îl întrebă:
- Nu vă supăraţi, ştiţi cumva ce s-a întâmplat cu şcoala? E şcoala mea, e şcoala unde învăţ?
Nu primi nici un răspuns. „O fi surd…”, se gândi Iuliu. Din direcţie inversă se apropiau doi tineri, ţinându-se de mână. Băiatul se îndreptă spre ei.
- Ştiţi cumva ce e aici? Ce s-a întâmplat cu şcoala? Săptămâna trecută era aici…
Tinerii trecură pe lângă băiat fără să îi dea nicio importanţă.
- Hei, ce e cu voi, aţi asurzit? Nu mă mai aude nimeni? – strigă băiatul, luând-o la fugă spre biserică.
În câteva secunde însă, se opri. Gardul bisericii era la locul lui… Copacii din faţa bisericii la locul lor… Dar în locul bisericii o altă groapă. La fel de ciudată ca cea de pe locul şcolii. Copilul se sperie. O luă la fugă spre casă. Ajunse repede în bloc. Sună la parter, la uşa apartamentului în care locuia colegul lui de bancă. Nu îi răspunse nimeni. Luă liftul şi urcă la ultimul etaj, unde locuiau doi fraţi gemeni, cei mai buni prieteni ai lui. Soneria era defectă. Bătu în uşă, dar degeaba. Bătu şi mai tare, fără niciun rezultat. Începu să lovească uşa cu picioarele, aşteptând ca măcar vreun vecin să deschidă uşa şi să îl întrebe de ce face gălăgie. Dar, deşi picioarele îl dureau de câte lovituri dăduse în uşă, nimeni nu părea deranjat de zgomot.
Copilul coborî scările până la etajul la care locuia. Tocmai intrau în lift vecinii, doi tineri căsătoriţi de curând.
- Staţi o clipă, vă rog, strigă Iulian.
Dar ei intrară în lift şi liftul coborî spre parter. Copilul intră în apartament. Auzi zgomot din sufragerie. Se repezi acolo. Biblioteca era la locul ei, dar multe cărţi lipseau. Nu îşi dădu seama de unde se auzea zgomotul. Se uită pe geam, spre locurile în care de obicei vedea şcoala şi, în depărtare, crucea de pe biserică. Acum nu mai vedea nimic acolo… Ieşi pe hol, şi iarăşi auzi zgomotul. Când se întoarse în sufragerie, văzu că şi mai multe cărţi lipseau din raft. Se trânti mirat în fotoliu, să vadă ce se întâmplă. Nu se mai auzea niciun zgomot. La un moment dat, închise ochii. Auzi iar zgomotul acela, aşa că întredeschise ochii şi văzu cum o mână mare ieşea din televizor şi strângea cărţile din bibliotecă. Copilul era foarte atent la ce vedea. Biblioteca era acum goală. Mâna televizorului ieşi din nou şi se îndreptă spre peretele mare al sufrageriei.
- Nu, icoana nu – strigă Iulian, dar mâna înşfăcă repede icoana şi o trase înăuntrul televizorului.
Copilul fugi în camera lui. Şi de acolo lipsea o icoană. Copilul se puse în genunchi şi se rugă cu inima plină de tristeţe:
- Doamne, ajută-mă, nu mă lăsa…
Spuse rugăciuni până când somnul îl birui. Se trânti atunci în pat, descumpănit.
Dimineaţa nu mai vroia să deschidă ochii. Îi era frică. Se apucă să cânte colinde, ca să îi treacă frica… Dar nu apucă să termine primul colind, că auzi, ca prin vis uşa deschizându-se… Copilul se frecă la ochi, şi văzu, pe perete, icoana din cameră. Icoana lui, icoană pe care o avea de când era mic, era la locul ei.
- Azi ai fost mai harnic, te-ai sculat singur, îi zise tatăl.
- M-am bucurat mult auzindu-te cum colinzi… Credeam că iar o să tragem de tine să vii la biserică, spuse mama.
Iulian era foarte emoţionat. Îşi privi părinţii fără să spună nimic. Apoi se duse în sufragerie. Icoana era la locul ei, cărţile la locul lor. Se uită pe geam, şi văzu şi şcoala, şi crucea de pe biserică. Inima îi era plină de bucurie…
- Mă mir că te-ai sculat singur, după ce aseară ai stat atât la televizor cu taică-tu, zise mama, cu o voce mustrătoare. Televizorul ăsta vă mănâncă timpul, şi ţie, şi lui… De asta ai şi avut notele astea slabe în ultima vreme…
- Iartă-mă, mamă, spuse Iulian, iartă-mă. O să vezi că n-o să mai fie aşa. Ai dreptate, televizorul mi-a furat timpul, mi-a furat prietenii, mi-a furat cărţile… Bine că nu v-a furat şi pe voi, nu-i aşa? Mă gândeam eu să nu vin azi la biserică, că e un film pentru copii la televizor exact în timpul slujbei.
- Normal că atunci, când să pună ei filmele pentru copii dacă nu atunci? Ca să staţi toţi acasă şi biserica să fie plină doar cu oameni mari…, spuse mama, oftând.
- Dar, o să vin, cum să nu vin?… Bine că nu L-am pierdut de tot pe Dumnezeu… Că, dacă Îl pierdeam pe Dumnezeu şi vă pierdeam şi pe voi, pierdeam totul… Uite, o să încerc ca, în anul care vine, să mă uit cât mai puţin la televizor.
- Să te cred? – întrebă mama.
- Să mă crezi. Nu vreau să-l mai las pe hoţul ăsta să îmi fure timpul…
- Nu am fost şi ieri? Ce, dacă ar fi ţinut Crăciunul o săptămână, trebuia să merg zilnic la biserică? Nu mai merg, duceţi-vă voi.
- Am spus să te scoli. Te îmbraci şi mergem, spuse tatăl autoritar.
- Ar fi trebuit să nu vă las aseară să staţi atâta la televizor, interveni mama. Acum, lasă-l, nu îl ducem cu forţa. Vino când te trezeşti, noi plecăm, spuse mama…
Când băiatul se trezi, era aproape seară… Sări repede din pat, fugi în sufragerie, dar casa era goală. Afară ningea cu fulgi mari. „Unde sunt părinţii? De ce nu s-au întors până acum?” Puse mâna pe telefon, ca să îi sune pe mobil, dar telefonul nu avea ton. Se îmbrăcă repede, îşi puse cizmele şi ieşi pe uşă. Nu avu răbdare să aştepte liftul, coborî scările în fugă şi ieşi din bloc. Se îndrepta spre biserică. Mai avea puţin de mers când se opri brusc. Trebuia să treacă pe lângă şcoală. Dar, şcoala nu mai era… În locul ei era o groapă mare, plină de noroi îngheţat.
Un trecător în vârstă se apropia, mergând încet ca să nu alunece. Băiatul îl întrebă:
- Nu vă supăraţi, ştiţi cumva ce s-a întâmplat cu şcoala? E şcoala mea, e şcoala unde învăţ?
Nu primi nici un răspuns. „O fi surd…”, se gândi Iuliu. Din direcţie inversă se apropiau doi tineri, ţinându-se de mână. Băiatul se îndreptă spre ei.
- Ştiţi cumva ce e aici? Ce s-a întâmplat cu şcoala? Săptămâna trecută era aici…
Tinerii trecură pe lângă băiat fără să îi dea nicio importanţă.
- Hei, ce e cu voi, aţi asurzit? Nu mă mai aude nimeni? – strigă băiatul, luând-o la fugă spre biserică.
În câteva secunde însă, se opri. Gardul bisericii era la locul lui… Copacii din faţa bisericii la locul lor… Dar în locul bisericii o altă groapă. La fel de ciudată ca cea de pe locul şcolii. Copilul se sperie. O luă la fugă spre casă. Ajunse repede în bloc. Sună la parter, la uşa apartamentului în care locuia colegul lui de bancă. Nu îi răspunse nimeni. Luă liftul şi urcă la ultimul etaj, unde locuiau doi fraţi gemeni, cei mai buni prieteni ai lui. Soneria era defectă. Bătu în uşă, dar degeaba. Bătu şi mai tare, fără niciun rezultat. Începu să lovească uşa cu picioarele, aşteptând ca măcar vreun vecin să deschidă uşa şi să îl întrebe de ce face gălăgie. Dar, deşi picioarele îl dureau de câte lovituri dăduse în uşă, nimeni nu părea deranjat de zgomot.
Copilul coborî scările până la etajul la care locuia. Tocmai intrau în lift vecinii, doi tineri căsătoriţi de curând.
- Staţi o clipă, vă rog, strigă Iulian.
Dar ei intrară în lift şi liftul coborî spre parter. Copilul intră în apartament. Auzi zgomot din sufragerie. Se repezi acolo. Biblioteca era la locul ei, dar multe cărţi lipseau. Nu îşi dădu seama de unde se auzea zgomotul. Se uită pe geam, spre locurile în care de obicei vedea şcoala şi, în depărtare, crucea de pe biserică. Acum nu mai vedea nimic acolo… Ieşi pe hol, şi iarăşi auzi zgomotul. Când se întoarse în sufragerie, văzu că şi mai multe cărţi lipseau din raft. Se trânti mirat în fotoliu, să vadă ce se întâmplă. Nu se mai auzea niciun zgomot. La un moment dat, închise ochii. Auzi iar zgomotul acela, aşa că întredeschise ochii şi văzu cum o mână mare ieşea din televizor şi strângea cărţile din bibliotecă. Copilul era foarte atent la ce vedea. Biblioteca era acum goală. Mâna televizorului ieşi din nou şi se îndreptă spre peretele mare al sufrageriei.
- Nu, icoana nu – strigă Iulian, dar mâna înşfăcă repede icoana şi o trase înăuntrul televizorului.
Copilul fugi în camera lui. Şi de acolo lipsea o icoană. Copilul se puse în genunchi şi se rugă cu inima plină de tristeţe:
- Doamne, ajută-mă, nu mă lăsa…
Spuse rugăciuni până când somnul îl birui. Se trânti atunci în pat, descumpănit.
Dimineaţa nu mai vroia să deschidă ochii. Îi era frică. Se apucă să cânte colinde, ca să îi treacă frica… Dar nu apucă să termine primul colind, că auzi, ca prin vis uşa deschizându-se… Copilul se frecă la ochi, şi văzu, pe perete, icoana din cameră. Icoana lui, icoană pe care o avea de când era mic, era la locul ei.
- Azi ai fost mai harnic, te-ai sculat singur, îi zise tatăl.
- M-am bucurat mult auzindu-te cum colinzi… Credeam că iar o să tragem de tine să vii la biserică, spuse mama.
Iulian era foarte emoţionat. Îşi privi părinţii fără să spună nimic. Apoi se duse în sufragerie. Icoana era la locul ei, cărţile la locul lor. Se uită pe geam, şi văzu şi şcoala, şi crucea de pe biserică. Inima îi era plină de bucurie…
- Mă mir că te-ai sculat singur, după ce aseară ai stat atât la televizor cu taică-tu, zise mama, cu o voce mustrătoare. Televizorul ăsta vă mănâncă timpul, şi ţie, şi lui… De asta ai şi avut notele astea slabe în ultima vreme…
- Iartă-mă, mamă, spuse Iulian, iartă-mă. O să vezi că n-o să mai fie aşa. Ai dreptate, televizorul mi-a furat timpul, mi-a furat prietenii, mi-a furat cărţile… Bine că nu v-a furat şi pe voi, nu-i aşa? Mă gândeam eu să nu vin azi la biserică, că e un film pentru copii la televizor exact în timpul slujbei.
- Normal că atunci, când să pună ei filmele pentru copii dacă nu atunci? Ca să staţi toţi acasă şi biserica să fie plină doar cu oameni mari…, spuse mama, oftând.
- Dar, o să vin, cum să nu vin?… Bine că nu L-am pierdut de tot pe Dumnezeu… Că, dacă Îl pierdeam pe Dumnezeu şi vă pierdeam şi pe voi, pierdeam totul… Uite, o să încerc ca, în anul care vine, să mă uit cât mai puţin la televizor.
- Să te cred? – întrebă mama.
- Să mă crezi. Nu vreau să-l mai las pe hoţul ăsta să îmi fure timpul…
miercuri, 23 ianuarie 2019
Planul globalist de a extermina omenirea începe acum
Planul globalist de a extermina omenirea începe acum: "Mâncătorii inutili" trebuie eliminați, spun globaliștii
Dincolo de
distragerile politice și de tendințele culturale, imaginea de ansamblu care se
desfășoară chiar acum în lume este un plan de exterminare a 90% din populația
actuală pentru a "salva" planeta și a proteja ceea ce globaliștii
consideră viitorul supraviețuirii umane la scară cosmică. Acest plan este în
curs de desfășurare din cauza a două evoluții foarte importante:

Dacă nu sunteți încă conștient de faptul că roboții
înlocuiesc munca umană, sunteți în spatele realității. După cum arată această
poveste Zero Hedge, se introduc deja roboți grei care pot înlocui munca
umană în construcții și alte locuri de muncă similare: https://www.zerohedge.com/news/2018-11-17/meet-heavy-labor-humanoid-robot-set-revolutionize-construction
Critic, motivul pentru care democrații și globaliștii
sunt gata să înlocuiască oamenii cu salarii mici cu roboți, este că roboții vor
primi drepturi de vot. Odată ce roboții primesc drepturi de vot sub
justificarea că AI (Inteligența
Artificială) este "conștientă", democrații nu vor mai avea
nevoie de oameni, valuri de migranți sau populații din Lumea a Treia. Ei vor
programa pur și simplu toți roboții să voteze democrat la fiecare alegeri ...
care, inițial, nu este departe de ceea ce se face acum cu alegătorii umani.
2. Drepturile de plată pentru oameni
elimină resursele guvernamentale pe care globaliștii cred că ar trebui să le
cheltuiască pentru colonizarea spațială, înarmarea spațiului cosmic, tehnologii
de călătorie mai rapide decât viteza luminii (FTL) și alte sisteme tehnologice
exotice care pot apăra civilizația umană împotriva amenințărilor cosmice.
Datorită politicilor socialiste ale celor de stânga,
mulți oameni acum colectează drepturi pe care guvernele le consideră acum ca o
povară financiară nesustenabilă. Dacă măsurile ar fi eliminate, guvernele care
se aflau pe calea insolvenței financiare ar putea realiza dintr-o dată bugete
echilibrate, să rămână solide (mai degrabă decât să se prăbușească sub
cheltuieli nesfârșite prin îndatorare). Acest lucru este valabil mai ales
atunci când se ia în considerare înlocuirea lucrătorilor umani cu roboți, având
în vedere că roboții nu au nevoie de niciun fel de bunăstare, medicamente, zile
scutite medical sau beneficii la pensie. Odată ce roboții pot înlocui toate
avantajele muncii umane, fără toate costurile asociate cu drepturile omului,
globaliștii își vor accelera foarte repede planul de a extermina ceea ce ei
consideră "excesul de oameni".
O parte din justificarea elitistă pentru toate acestea
se bazează pe faptul că globaliștii consideră că Pământul este o planetă
vulnerabilă din mai multe motive, inclusiv evenimentele meteorologice spațiale
(prăbușiri de asteroizi, flashuri solare etc.), precum și epuizarea resurselor
naturale. Eliminarea a 90% din populația umană, cred ei, este necesară pentru a
împiedica consumarea de către "consumatorii inutili" a resurselor
planetei, în loc să fie redirecționate în proiecte de cercetare exotice, care
să susțină supraviețuirea speciei umane și să protejeze împotriva evenimentelor
cosmice care chiar acum, ar putea șterge omenirea într-o clipă.
Concret, globaliștii cred că elita Pământului ar
trebui:
·
Să colonizeze alte planete pentru a
diversifica cotele de supraviețuire ale rasei umane. În cele din urmă, această
colonizare trebuie să se deplaseze dincolo de sistemul nostru solar și să
construiască lumi umane în apropierea altor stele.
·
Construirea de sisteme de călătorie mai
rapide decât lumina pentru a coloniza planetele care orbitează alte stele din
galaxia noastră.
·
Construirea de sisteme exotice de apărare
planetară care protejează Pământul de atacurile altor civilizații despre care
știu că locuiesc în cosmos.
·
Realizarea de salturi profunde în
Inteligența Artificială, computerele cuantice și știința materialelor care
permit, de exemplu, construirea de lifturi spațiale - o descoperire necesară pentru
ridicarea materialelor pe orbită pentru a susține construcția de colonii umane
pe Marte și în alte părți - http://www.space.news/2016-07-27-japan-is-about-to-test-out-plans-for-a-real-life-space-elevator.html
Situația actuală în care guvernele Pământului
cheltuiesc marea majoritate a bogăției lor, pentru a plăti "consumatorii
inutili" (care au tot mai multe pretenții), pentru a continua să trăiască
și a se reproduce, nu este un scenariu sustenabil, consideră globalistii.
Astfel, ei văd exterminarea a 90% din populația umană ca un rău necesar pentru
a salva lumea și a salva omenirea la o scară cosmică. În esență, orice dolar
care în prezent va hrăni un destinatar din popor, va procesa un migrant sau va
finanța pensionarea unui fost guvernator, ar fi mai bine cheltuit pentru
colonizarea lui Marte. Toate discursurile lor despre promovarea migranților
sunt doar o modalitate de a răsturna națiunile suverane, de a elimina
frontierele și de a stabili controlul global al Organizației Națiunilor Unite,
de unde depopularea globală poate fi îndreptată fără rezistență din partea
națiunilor independente (adică Trump este inamicul).
Un conflict apropiat, apropo, va fi între acest guvern
mondial reprezentat de ONU și China comunistă, care este pe punctul de a se
confrunta cu propriul colaps economic și de mediu. Brexit joacă, de asemenea,
un rol aici, aruncând o mare întârziere în planul globalismului.
Cum globaliștii intenționează să extermine
90% din rasa umană
Planul de exterminare se bazează pe eliberarea
"accidentală / intenționată" a unei tulpini virale de bioarmă. Astfel
de arme biologice oferă mai multe avantaje distincte eforturilor de
exterminare, din punctul de vedere al globaliștilor:
1)
Nu sunt detectabile și sunt ușor de eliberat asupra populației sub anonimat
complet.
2)
Ele au capacitatea de autoreplicare. Odată ce populația inițială este
infectată, nu este nevoie să se producă mai mult, deoarece fiziologia celulară
rulează automat replicarea.
3)
Ele exploatează structura socială naturală a societăților umane. Oamenii vor
răspândi automat virusul, deoarece oamenii preferă să fie în jurul altor
persoane. Foarte puțini oameni sunt complet izolați în societatea modernă.
4)
Toate acestea permit guvernelor globalizate să declare "urgențe
pandemice" și să mandateze vaccinări în masă, care bineînțeles, vor fi create
cu arme biologice suplimentare pentru a accelera pandemia către deces în masă.
Pe măsură ce tot mai mulți oameni devin infectați de vaccinuri, guvernele vor
impune vaccinarea în masă ca o inițiativă de urgență în domeniul sănătății
publice. Cei care se conformează vor fi infectați. Nu uitați niciodată că
vaccinările cu poliomielită în masă din anii 1960 și anii ”70 au fost legate cu
viruși de cancer. Acest lucru a fost admis de CDC timp de decenii, până acum
câțiva ani, când CDC a publicat istoria pe site-ul său. Susținând în continuare
această realizare, vaccinurile aprobate de ONU administrate femeilor din Kenya
au fost testate în mod exhaustiv în laboratoarele științifice și au fost
confirmate că sunt alipite cu substanțe chimice de infertilitate, proiectate
pentru a reduce populația de negri.
5)
Acestea
tind să vizeze mai agresiv populațiile cu venituri mici și populațiile din
Lumea a Treia, atingând unul dintre obiectivele-cheie ale globaliștilor, acela
de a distruge "consumatorii inutili" așa cum îi văd ei, menținând în
același timp primele 10% din populația umană care realizează știința și
inovația pe care globaliștii îi consideră necesari pentru protejarea
Pământului. De fapt, globaliștii efectuează "utopia" eugeniei lui
Adolf Hitler pe scară globală, dar în loc de doar șase milioane de oameni fiind
exterminați (aici este o cifră umflată cu
care nu sunt de acord, a se vedea articolele din blog pe această temă,
holocaustul este o minciună, n.b.) globaliștii încearcă să elimine mai mult
de șase miliarde de oameni.
Celălalt avantaj al bioarmelor, din punctul de vedere
al globaliștilor, este acela că ele nu distrug ecosistemul în modul pe care îl
fac armele nucleare. Deoarece o parte din obiectivul de aici este exterminarea
oamenilor fără a deteriora ecosistemul, armele biologice devin alegerea
evidentă și pot fi chiar ajustate pentru a viza anumite rase, cum ar fi
sud-americanii, asiaticii, africanii sau europenii.
Suprimarea
sistemului imunitar global este în curs de pregătire pentru a pregăti omenirea
pentru asaltul biologic
Pentru ca armele biologice să reușească în scopul de a
extermina 90% din rasa umană, oamenii trebuie să aibă sistemul lor imunitar
suprimat înainte de expunerea la bioarme.
Acest plan este deja gata
Imunosuprimarea se realizează cu ușurință prin
intermediul mai multor vectori descriși mai jos. Iată câteva dintre
modalitățile prin care se face acest lucru acum:
# 1) Mixtura biologică de contaminare
în masă a solurilor și a alimentelor. Vedeți filmul Biosludged, lansat pe 28
noiembrie. Puteți viziona întregul film gratuit la http://brighteonfilms.com/ , trailerul este postat aici:
# 2) Medicamente toxice și vaccinuri
toxice - Aproape toate medicamentele eliberate pe bază de rețetă acum consumate
de occidentali, sunt toxice din punct de vedere biologic. Majoritatea provoacă
suprimarea imunității într-un fel sau altul, iar multe conduc la deficiențe
nutriționale care slăbesc și mai mult sistemul imunitar uman. Vaccinurile antigripale
sunt dovedite științific că slăbesc răspunsul imunitar în anii următori, ceea
ce înseamnă că oricine este vaccinat este mai vulnerabil la bioarme. Aceasta nu
este o coincidență. Este un test global al IQ pentru a vedea care oameni sunt
destul de proști să se sinucidă prin injecție, în timp ce o numesc
"medicament".
# 3) Distribuirea de alimente toxice
provocată de substanțe chimice neurodegenerative și imunosuprimatoare -
Alimentarea cu astfel de alimente, cu substanțe chimice toxice care împiedică
funcția creierului, funcția imună și fertilitatea. Aceste substanțe chimice,
cunoscute sub denumirea de pesticide și erbicide, sunt concepute în mod
intenționat pentru a interfera cu funcțiile neurologice sau fiziologice cheie,
altfel nu ar ucide alte organisme vii, cum ar fi insectele. Faptul că sunt
desemnate ca pesticide, este o dovadă că ucid organisme vii. Majoritatea
oamenilor nu-și dau seama de acest lucru, dar cerealele populare pentru micul
dejun, cum ar fi fulgii de porumb, sunt făcute aproape în întregime din
ingrediente care sunt înregistrate în EPA ca "biopesticide".
# 4) Atacurile prin propagandă asupra
alimentației: întregul complex de știri false continuă să denigreze importanța
substanțelor nutritive care îmbunătățesc imunitatea, cum ar fi vitamina D, zinc
și seleniu, știind că consumatorii de știri vrăjiți, pot fi convinși să evite
hrănirea propriilor corpuri. Cartelurile de știri ale corporațiilor media
conduc o sinucidere nutritivă, transformându-se în Big Pharma în loc de
alimentație suplimentară și sănătoasă, făcându-i să devină slabi atât în corp
cât și în minte. Acest lucru este realizat prin proiectare: oamenii cu minți
slabe sunt mai ușor de manipulat și de controlat de către propagandiștii info.
Și ultimul lucru pe care elita și l-ar dori, este ca oamenii să obțină capacitatea
de a opera cu claritate cognitivă și prezența minții.
# 5) Chemtrails. Acesta este
un subiect foarte controversat. Nu fiecare contrail
din cer este un chemtrail, dar este
un simplu fapt științific că oamenii de știință cu "încălzirea
globală" se află într-un proces de schimbare a atmosferei folosind ceea ce
ei numesc experimente de "geoengineering".
Subiectul chemtrails-urilor a fost denaturat ca o teorie a conspirației, dar
acum este explorat în mod deschis de către oamenii de știință, în numele
schimbării climaterice. Vezi http://geoengineering.news/ despre acoperirea unor experimente curente
care sunt efectuate de oameni de știință din universități și guvern. Potrivit
unor analiști, substanțele "modificate" în atmosferă servesc, de
asemenea, la suprimarea funcției imunitare umane.
# 6) Promovarea comportamentelor
sexuale imunosupresive care implică mai mulți parteneri și sex anal penetrativ.
Acest punct îi ofensează pe cei ușor jigniți, dar promovarea stilului de viață
homosexual care implică sex neprotejat cu mai mulți parteneri sexuali creează,
de asemenea, transmiterea rapidă a bolilor prin sânge. Acesta este exact
motivul pentru care comunitatea homosexuală se confruntă în prezent cu o
explozie epidemică de cancer anal, pe care media de stânga încearcă cu
disperare să o ascundă sub covor și să pretindă că nu se întâmplă. Vezi acest
articol despre http://www.outbreak.news/2018-10-18-lgbt-thought-police-a-danger-to-public-health-as-twitter-bans-lifesitenews.html
pentru mai multe detalii despre
acoperirea cancerului anal (și despre protecția disperată a promiscuității
sexuale penetrante anale de propagandiștii LGBT).
# 7) Colapsul planificat al bulei
globale a datoriei este în curs de elaborare chiar acum de băncile centrale ale
lumii. Unul dintre rezultatele dorite ale acestui lucru este colapsarea
primelor națiuni ale lumii din lipsă financiară, care promovează în final boala
infecțioasă și descurajează accesul la îngrijiri medicale. Chiar în acest
moment, străzile din San Francisco sunt pline de fecale umane și ace de
droguri. Implicațiile medicale ale colapsului financiar al orașelor în huburi
de murdărie ar trebui să fie evidente. Orașele și națiunile sărace sunt
cisternă pentru răspândirea pandemiilor. Colapsul financiar este doar o mică
parte a imaginii de ansamblu.
Concluzia este că efortul de a slăbi sistemul imunitar
al oamenilor este în plină desfășurare. Asigurați-vă că faceți exact ceea ce vă
spune politica anti-umană și continuați să luați vaccinul "antigripal"
recomandat cu atâta vehemență de medici corupți și de posturile TV. Ascultarea
voastră față de acest ritual științific este necesară pentru a
"servi" interesele globaliștilor, eliminându-vă propria genetică
umană. Cu cât sunteți mai bolnavi, cu atât mai ușor puteți fi uciși în
interesul "salvării lumii".
Soluții:
Cel mai mare act de rezistență împotriva eugeniei se găsește în plante,
nutrienți și viață sănătoasă
Într-un fel, globaliștii conduc un test de IQ pentru omenire: Oricine este destul de prost pentru a continua să facă vaccinuri, să ia medicamentele și să evite hrănirea sănătoasă nu este, probabil, calificat să reprezinte viitorul omenirii. Din acest punct de vedere, este posibil să nu fi greșit. Apărarea împotriva pandemiei globale este simplă și ușor disponibilă: stimulați-vă sănătatea cu ierburi/plante și nutriție și sunteți mult mai probabil să supraviețuiți de la extincți planetară a 90% din populația umană.
În așteptarea acestui lucru, am creat un site puțin
cunoscut, bazat pe cercetări științifice moderne și medicină. Se numește http://naturalantibiotics.news/
, iar site-ul acoperă atât antibiotice pe bază de plante, cât și fitonutrienți
antivirus care vă pot ajuta să vă protejați de pandemiile virale. (Rețineți că
numai antibioticele nu dăunează tulpinilor virale. Anti-virusurile sunt
necesare pentru aceasta.) De asemenea, http://herbs.news/ , care documentează
dovezile științifice susținute pe sute de plante medicinale, inclusiv soluții
antivirale și antibacteriene. Multe dintre aceste plante pot fi cultivate în
propria grădină, ceea ce înseamnă că puteți să vă dezvoltați literalmente
propriul medicament anti-pandemic acasă, fără permisiunea unui medic, a unei
companii de medicamente sau a unui guvern.
În ultimii ani, am construit, de asemenea, un laborator
de cercetare analitică cu mai multe milioane de dolari care execută mai multe
instrumente de masă. Laboratorul este acreditat prin ISO și folosim laboratorul
pentru a produce cea mai curată sursă de suplimente nutritive, super-alimente
și produse verzi sănătoase din lume, pentru acasă și sănătate. Iată o fotografie
recentă a mea care oferă un tur al instrumentului QQQ (triple-quad) specializat
pe care îl folosim pentru cuantificarea pesticidelor și a erbicidelor (un
turneu video complet al procesului de analiză a spectrului de masă vine în
curând).
Produsele verificate de laborator pe care le oferim
publicului se găsesc la http://healthrangerstore.com/ ,
singurul producător de nutriție și comerciant online din lume, care testează
fiecare materie primă și fiecare lot de producție. Avem limitele cele mai
stricte ale metalelor grele din lume, motiv pentru care zeci de mii de clienți
care au supraviețuit cancerului, bolilor de inimă, diabetului sau altor boli au
cont la magazinul nostru pentru a găsi alimente ultra-curate care susțin
vindecarea.
Evitarea expunerii la substanțe chimice toxice și
metale grele (sau eliminarea lor prin
detoxifiere, n.b.) poate întări răspunsul imun la infecțiile virale.
Alimente sănătoase, apa curată și aerul curat reprezintă răspunsul la reușita
atacului global asupra umanității care se află în plină desfășurare. (Citiți http://cleanfoodwatch.com/
pentru mai multe povești despre alimentele curate). Dacă nu beți încă apă curată,
nu mâncați alimente curate și nu evitați substanțele chimice toxice în
alimentarea dvs. - asigurați-vă că cumpărați organic acolo unde este posibil -
jucați pe mâinile globalistilor care nu pot aștepta să te elimine de pe planetă.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
Pîinea care s-a făcut piatră
Pîinea care s-a făcut piatră În vremea Sfîntului Ioan Gura de Aur (sec. IV) trăia un bogat, care ținea, împreună cu soț...
-
Pîinea care s-a făcut piatră În vremea Sfîntului Ioan Gura de Aur (sec. IV) trăia un bogat, care ținea, împreună cu soț...
-
P apa Francisc laudă practicile din Biserica Ortodoxă „retrogradă” Papa Francisc În discursul public a intrat în obişnuinţă descrierea Bis...
-
PREDICĂ LA DUMINICA A II-A DIN POST Duminica Sfântului Grigorie Palama Fiule, iertate îţi sunt păcatele tale! (Marcu II, 5) Fraţi cr...